Finalment, després de diverses setmanes de conflicte, la secció sindical de la CNT de Barcelona a Eurest Catalunya ha aconseguit un acord amb l’empresa que satisfà les revindicacions dels i les treballadores: garantir la presència de 3 persones a cuina a partir de setembre, augmentar les jornades de les educadores socials i la contractació indefinida de dues companyes.

L’acord preveu l’augment de jornada a 7 de les treballadores del Menjador Social de Navas. Quatre d’elles, auxiliars de servei, augmentaran la seva jornada, a partir de l’1 de setembre d’aquest any, en 6 hores setmanals cadascuna, de tal manera que amb això s’ha aconseguit que tots els dies hi hagi 3 persones a cuina .

Amb això, les treballadores de la CNT creuen que quedarà resolt el problema d’excés de treball que venien patint les cuineres del centre i que els obligava a començar abans la seva jornada laboral per poder realitzar el seu treball. Les altres 3 companyes a les quals s’ha augmentat lleugerament la jornada són educadores socials. Amb això, es podrà reforçar el servei d’inserció laboral per als usuaris del centre, que podrà desenvolupar-se 7 dies a la setmana en lloc de 4 com fins ara.

No menys important és el fet que s’hagi pogut garantir la continuïtat de 2 treballadores, que en breu seran contractades de manera indefinida, passant a ocupar dues vacants com a auxiliars que havien quedat en els últims mesos. Per a les membres de la secció sindical és important garantir l’estabilitat laboral de les dues treballadores que porten molts mesos treballant i que s’han guanyat el lloc amb el seu esforç diari.

Les treballadores afirmen estar molt satisfetes amb el resultat d’aquest conflicte i creuen que s’ha tornat a fer evident que les millors eines que tenim les treballadores per assolir millors condicions de treball són l’autoorganització i la lluita de classes. L’anarcosindicalisme, per la seva manera de funcionar i pels seus valors, ha tornat a demostrar que és la millor eina que tenim per organitzar-nos de manera horitzontal i aconseguir millorar les nostres condicions de vida a través de l’acció directa. “Esperem que aquesta lluita hagi servit com a exemple que les treballadores encara podem plantar cara als abusos patronals i que l’anarcosindicalisme segueix i seguirà sent la millor alternativa a les condicions de vida que imposen el Capital i l’Estat.”

“Us donem les gràcies a totes les companyes que d’una manera o altra heu contribuït a donar visibilitat i força a la nostra lluita.”

Salut i fraternitat en la lluita companyes!!