Cide Hamete

Diumenge passat el públic habitual de la Mar Bella de Barcelona va tenir el privilegi de trobar-se amb una interessant activitat afavorida per les treballadores d’AULACRAM. Succeeix que aquesta platja ha estat triada per la tortuga babaua (Caretta caretta) per a dipositar els seus ous. Parla de la importància de l’esdeveniment el protocol que immediatament es posa en marxa per a protegir a les futures tortuguetes. Aquestes noves veïnes d’uns dels barris obrers de Barcelona són protegides per mitjà d’un petit campament on professionals i persones voluntàries desenvolupen un exhaustiu seguiment del procés, a l’espera que els ous facin eclosió i facilitar-los l’accés cap a la mar.

És en aquest espai, on el niu està constantment acompanyat per persones voluntàries i professionals del CRAM (Centre de Recuperació d’Animals Marítims) el lloc que les companyes van triar per a donar una interessantíssima xerrada sobre aquestes tortugues que ens visiten. Uns animals més fascinants del que podria semblar. La xerrada va estar emmarcada dins dels paràmetres d’una més que necessària educació mediambiental. L’amenitat i l’interès que va despertar entre els i les diverses concurrents té molt a veure amb la professionalitat de les companyes. Gent que creu en el que fa i ho fa bé.

Vam poder saber dels diferents tipus de tortuga amb les quals compartim el Mediterrani i ens van alertar dels greus perills a les quals els exposem amb la nostra inconscient actitud. Particularment interessant va semblar la impressionant història de Lluna, una tortuga marina que va ser rescatada després de quedar atrapada a causa dels residus que tan alegrement deixem en la mar comuna. Lluna va perdre una aleta i va sofrir un llarg procés de convalescència. Però gràcies al bon fer del personal del CRAM i a la inclinació a la vida de la nostra amiga, es va poder retornar a la seva llar natural, no sense abans facilitar-li un mitjà de comunicació perquè pogués saber-se com estava. Per l’últim que se sap d’ella, ha arribat amb les seves tres aletes des del mediterrani a les càlides i transparents aigües del carib. Només ens cal esperar que tingui una feliç i llarga vida. Un exemple de constància i determinació.

Aquesta mateixa constància i determinació és la que caracteritza a la secció sindical de CNT d’AULACRAM en la defensa dels seus llocs de treball, afectats per un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO). I és que saben que en això hi ha més en joc que els mitjans de subsistència de cadascú. Es tracta de si volem una societat en la qual l’educació mediambiental tingui la importància que mereix i les seves treballadores i treballadors el respecte i seguretat que necessiten per a continuar fent la seva tan necessària, com a excel·lent tasca. Per a la gent que va assistir a aquest atípic dia de platja no cabia cap mena de dubte. Un fort aplaudiment i diverses mostres de solidaritat van deixar clar el reconeixement al treball que es desenvolupa i l’imprescindible que aquest es considera.

Així no es pot per menys que fer costat als i les companyes en les seves més que justes reivindicacions:

– La desafectació del ERO de les treballadores d’AULACRAM, ja que s’ha manifestat la intenció de continuïtat del projecte.

– Una comunicació escrita per part del patronat de la Fundació CRAM on figuri el compromís de la continuïtat de totes les treballadores d’AULACRAM en el cas que continuï l’activitat educativa, amb les mateixes condicions i antiguitat.

– La conversió de tots els contractes temporals a indefinits tal com es va comprometre l’empresa Consultors Formació i Avaluació S.L.

I agrair-los un dia de platja diferent.

[CAST]

UN DÍA DE PLAYA DIFERENTE

Cide Hamete

El pasado domingo el público habitual de la Mar Bella de Barcelona tuvo el privilegio de encontrarse con una interesante actividad auspiciada por las trabajadoras de AULACRAM. Sucede que esta playa ha sido elegida por la tortuga boba (Caretta caretta) para depositar sus huevos. Habla de la importancia del acontecimiento el protocolo que inmediatamente se pone en marcha para proteger a las futuras tortuguitas. Estas nuevas vecinas de unos de los barrios obreros de Barcelona son protegidas por medio de un pequeño campamento donde profesionales y personas voluntarias desarrollan un exhaustivo seguimiento del proceso, a la espera de que los huevos eclosionen y facilitarles el acceso hacia el mar.

Es en este espacio, donde el nido está constantemente acompañado por personas voluntarias y profesionales del CRAM (Centro de Recuperación de Animales Marítimos) el lugar que las compañeras escogieron para dar una interesantísima charla sobre estas tortugas que nos visitan. Unos animales más fascinantes de lo que podría parecer.  La charla estuvo enmarcada dentro de los parámetros de una más que necesaria educación medioambiental. La amenidad y el interés que despertó entre los y las diversas concurrentes tiene mucho que ver con la profesionalidad de las compañeras. Gente que cree en lo que hace y lo hace bien.

Pudimos saber de los distintos tipos de tortuga con las que compartimos el Mediterráneo y nos alertaron de los graves peligros a las que les exponemos con nuestra inconsciente actitud. Particularmente interesante pareció la impresionante historia de Luna, una tortuga marina que fue rescatada tras quedar atrapada a causa de los residuos que tan alegremente dejamos en el mar común. Luna perdió una aleta y sufrió un largo proceso de convalecencia. Pero gracias al buen hacer del personal del CRAM y al apego a la vida de nuestra amiga, se la pudo devolver a su hogar natural, no sin antes facilitarle un medio de comunicación para que pudiera saberse cómo estaba. Por lo último que se sabe de ella, ha llegado con sus tres aletas desde el mediterráneo a las cálidas y transparentes aguas del caribe. Sólo nos cabe esperar que tenga una feliz y larga vida. Un ejemplo de constancia y determinación.

Esa misma constancia y determinación es la que caracteriza a la sección sindical de CNT de AULACRAM en la defensa de sus puestos de trabajo, afectados por un Expediente de Regulación de Empleo (ERE). Y es que saben que en esto hay más en juego que los medios de subsistencia de cada cual. Se trata de si queremos una sociedad en la que la educación medioambiental tenga la importancia que merece y sus trabajadoras y trabajadores el respeto y seguridad que necesitan para seguir haciendo su tan necesaria, como excelente labor. Para la gente que asistió a este atípico día de playa no cabía ningún tipo de duda. Un fuerte aplauso y diversas muestras de solidaridad dejaron claro el reconocimiento al trabajo que se desarrolla y lo imprescindible que éste se considera.

Así no se puede por menos que apoyar a los y las compañeras en sus más que justas reivindicaciones:

– La desafectación del ERE de las trabajadoras de AULACRAM, ya que se ha manifestado la intención de continuidad del proyecto.

– Una comunicación escrita por parte del patronato de la Fundación CRAM donde figure el compromiso de la continuidad de todas las trabajadoras de AULACRAM en el caso que continúe la actividad educativa, con las mismas condiciones y antigüedad.

– La conversión de todos los contratos temporales a indefinidos tal y como se comprometió la empresa Consultores Formación y Evaluación S.L.

Y agradecerles un día de playa diferente.