Golpea al rico
Confesiones de un anarquista británico

Autor: Ian Bone
Editorial: El grillo libertario
Edició: Octubre 2016
ISBN: 978-84-608-6828-6
294 pàgines
PVP: 7€ PD: 4.90€
#Biografia, Class War, Anarquista, Londres

elgrillolibertario@nodo50.org

L’anarquisme ha estat un moviment petit a la Gran Bretanya, atraient més a artistes i intel·lectuals que a la pròpia classe obrera.

Ian Bone, nascut el 1947, va començar a militar als 60 en les mobilitzacions contra la guerra del Vietnam, passant per les vagues i lluites dels 70, va editar periòdics anarquistes dirigits a la classe obrera, la qual cosa el va portar a crear la federació Class War, participar a la vaga minera del 84 o a la campanya electoral de 2001 “Vote Nobody”.

La seva militància anarquista es basa en l’acció, sumant gent i col·lectius diferents per dur a terme accions directes amb gran repercussió social, potser per això va ser considerat com “l’home més perillós de Gran Bretanya”.

LLuitaren per la llibertat / Lucharon por la libertad
Anarcosindicalismo en Barcelona 1911-39
Anarcosindicalisme a l’Empordà 1870-2014

Autor: J.Beltrán / M. Cárdaba
Editorial: El grillo libertario
Castellano y Català
Edició: Octubre 2016
ISBN: 978-84-608-5340-4
261 pàgines
PVP: 6€ PD: 4.20€
#anarcosindicalisme, historia, Barcelona, Empordà

elgrillolibertario@nodo50.org

Aquests dos estudis donen a conèixer la valoració de la lluita de classes.

EL primer repassa les col·lectivitats agràries durant la guerra en algunes comarques barcelonines i la política desenvolupada en aquest àmbit per part de la CNT.

El segon assaig s’aproxima a l’anarcosindicalisme a l’Empordà. Malgrat l’existència de diversos treballs sobre la història de Figueres, poc o res s’ha dit de la classe treballadora, real i explotada.