Els actes pel proper Primer de Maig venen carregats a Palma de Mallorca de la mà de CNT Palma. A continuació us deixem el resum dels actes previstos.

Presentació del llibre: “Un verso en la trinchera. El grito revolucionario de León Felipe” de Jordi Maíz i Carlos Coca.
Presentació a càrrec de Jordi Maíz, historiador i coautor del llibre.

25 d’abril de 2024 – 20:00 h – Gratuït
Local sindical de la CNT (c/. Joan Alcover 54, baixos-dreta – Palma -)

La vida del poeta León Felipe va ser un constant deambular. En aquest llarg camí va aconseguir trobar-se amb personatges situats en l’extrem més potent de la perifèria: anarquistes, jueus, artistes bohemis,
exiliats, poetes errants i revolucionaris de tota indole. Tots ells varen deixar la seva petjada en l’esciptor, qui va decidir recordar-los en els seus versos a mode d’etern homenatge.
Aquest llibre no pretén ser una biografia més de León Felipe. En ell es van narrant diverses històries que tenen com a nexe comú a un dels nostres literats més universals.

Ho organitzen: FAL (Fundación Anselmo Lorenzo) i CNT (Confederació Nacional del Treball).

Presentació del llibre: “Pesar el salmón. Bulos, narrativas y poder en la prensa económica” de Yago Álvarez Barba.

26 d’abril de 2024 – 19:30 h – Gratuït
Local sindical de la CNT (c/. Joan Alcover 54, baixos-dreta – Palma -)

Nascut a O Porriño (Pontevedra), al 1980, és un periodista especialitzat en assumptes econòmics com a fiscalitat, deute, economia digital o banca, i activista en diferents moviments socials i organitzacions relacionades amb l’economia com la Plataforma Auditoría Ciudadana de la Deuda, la Plataforma por una Justicia Fiscal, Plataforma contra los Fondos Buitre o Economistas Sin Fronteras.
Va treballar en el sector de la banca i les assegurances durant l’esclat de la bombolla immobiliària i financera, però anys més tard va virar cap al periodisme i la divulgació econòmica. Amb el seu blog i el seu perfil en Twitter “Economista Cabreado” va començar a escriure d’economia des d’un punt de vista social i anticapitalista. Poc després, en 2014, va fundar al costat d’un grup d’activistes el primer mitjà d’economia alternativa “El Salmón Contracorriente”.

En 2017, el mitjà va passar a formar part de la fusió de mitjans independents que va donar vida a “El Salto Diario”, on començaria a coordinar la secció d’economia fins al dia d’avui.
També ha participat com a tertulià i analista econòmic en diferents canals de televisió com TVE, La Sexta, Cuatro, TV3, ETB o Canal Red. A més, presenta el seu propi programa d’anàlisi d’actualitat econòmica en el canal de Twitch de “El Salto Diario”.
Des dels seus inicis, Álvarez Barba ha tractat de derrocar el mur lingüístic i ideològic que envolta a l’economia i a la premsa amb la intenció de fer més accessible l’economia per al conjunt de la ciutadania.

Projecció del documental: “Ferrer i Guàrdia. Una vida per la llibertat”
(Catalunya, 2004, dirigit per Agustí Corominas i Casals).

27 d’abril de 2024 – 20:00 h – Gratuït –
Local sindical de la CNT (c/. Joan Alcover 54, baixos-dreta – Palma)

Amb la presència del seu director.

“Francesc Ferrer pensava que ningú és dolent voluntàriament i que tot el mal que hi ha en el món prové de la ignorància. Per això els ignorants el varen assassinar i la ignorància criminal es perpetua encara avui a través de noves i incansables inquisicions. Davant d’elles, però, algunes de les seves víctimes, com Ferrer, sempre seran vives”.
Albert Camus

1r de maig 2024.
Manifestació unitària – En temps de foscor: resistència i lluita obrera!

De la Plaça d’Espanya fins als “Jardins de S’hort del Rei” (Ciutat de Mallorca), 11:30h.

En defensa de les nostres aspiracions socials i els nostres drets laborals:

· Contra l’imperialisme bèl·lic i per la Pau a Palestina

· Per la defensa d’allò públic, d’allò comú

· Per l’accés a un habitatge digne

· Per la recuperació de les llibertats públiques i els drets socials

· Pel cobrament d’unes pensions dignes

· Per la relocalització del teixit productiu en clau ecològica

· Contra la no derogació de la reforma laboral de PODEMOS-PSOE i per la fixesa del personal públic.

Convoquen: CGT (cgtbalears.org) i CNT (palma.cnt.es).