Ho repetim perquè sigui escoltat, Mujeres Libres van fer la revolució dins la revolució.

L’organització Mujeres Libres, nascuda a i part de la Confederació Nacional del Treball, , fou una agrupació femenina sorgida al si del moviment llibertari durant l’any 1936, i tenia el propòsit d’unir a les dones de classe obrera per lluitar per la seva emancipació. Els seus plantejaments i consecucions encara no han tornat a ésser assolits.

Del 9 al 28 d’octubre, organitzada per la CNT de l’Hospitalet i amb la col·laboració del Museu de la ciutat, podeu visitar l’exposició, que recorre la trajectòria d’aquesta organització anarquista i anarcosindicalista que tenia l’objectiu de treure les dones del triple esclavatge: de l’esclavatge de la ignorància, de l’esclavatge del fet de ser dona i de l’esclavatge de ser treballadora però cercant alhora dues coses molt importants: que això es fes a través que les dones trobessin i alcessin la seva pròpia veu, no la dels pretesos salvadors, i que la lluita fos per arribar a un món lliure per tothom, únic punt on podrien ser lliures. Buscaven la pròpia emancipació per cercar la del món.

Transcorregudes vuit dècades des de la creació d’aquesta organització femenina, la Fundació Anselmo Lorenzo, a través d’aquesta exposició itinerant, tracta de rescatar aquestes dones de l’oblit donant-los el reconeixement que mereixen, perquè la seva lluita serveixi d’experiència i aprenentatge al moviment feminista actual.

Així mateix complementarem l’Exposició amb la realització de dues Conferències que ens apropin més a conèixer la gestació i desenvolupament de l’organització, les seves reivindicacions i àmbits d’actuació, els seus plantejaments sobre igualtat, educació, treball, sexualitat i la participació activa que van desenvolupar per guanyar la guerra contra el feixisme.

Tots els actes es realitzaran durant el mes d’octubre a la ciutat de L’Hospitalet de Llobregat.

EXPOSICIÓ

del 9 al 28 d’octubre de 2018
Museu de l’Hospitalet de Llobregat, c. Joan Pallarès, 38

Dimarts a divendres de 10 a 13 h i de 17 a 20 h.
Dissabtes i diumenges d’11 a 14 h
Dilluns tancat.
Accés lliure

CONFERÈNCIES