El dia que Einstein va visitar la CNT de Barcelona i es va interessar pel moviment obrer

En 1923 Albert Einstein visitava Espanya per a donar una sèrie de conferències a Barcelona, Saragossa i Madrid sobre els seus assoliments científics, convidat pel matemàtic Julio Rey Pastor i l’enginyer i físic Esteve Terradas.

El científic arribava a Barcelona convertit en una celebritat mundial després d’haver guanyat el premi Nobel per les seves aportacions a la física teòrica i pel descobriment de la llei de l’efecte fotoelèctric, qualificant-lo la premsa com el Newton del segle XX i comparant-lo amb els grans genis universals Galileu i Copèrnic.

Com a anècdota, quan el físic alemany va arribar a l’estació de tren de Barcelona no hi havia ningú per a rebre-li. S’havia oblidat avisar en quin tren arribava pel que va haver de passar la nit al costat de la seva esposa en una petita pensió i no a l’habitació de l’hotel Ritz que tenia reservada.

El científic no va voler abandonar Barcelona sense visitar la seu del sindicat anarquista CNT on es va reunir amb el dirigent anarcosindicalista Ángel Pestaña, fundador del Partit Sindicalista i diputat en Corts Generals per la província de Cadis.

La sala de la CNT estava plena d’obrers que ja havien sentit parlar del compromís social del científic i no van voler perdre’s la visita ni les seves declaracions. El científic va fer un elogi als obrers catalans assenyalant que ells eren revolucionaris del carrer i ell de la ciència i va apuntar que les qüestions socials i el moviment obrer el preocupaven moltíssim.

Nota: acabada d’iniciar la contesa fraticida, la CNT va confiscar el luxós Hotel Ritz als seus propietaris i va convertir els seus ostentosos salons en un bulliciós menjador social, canviat de nom amb el moderníssim nom de Gastronomic nº1.

El día que Einstein visitó la CNT de Barcelona y se interesó por el movimiento obrero

(Extracto de Contrainformacion.es –

En 1923 Albert Einstein visitaba España para dar una serie de conferencias en Barcelona, Zaragoza y Madrid sobre sus logros científicos, invitado por el matemático Julio Rey Pastor y el ingeniero y físico Esteve Terradas.

El científico llegaba a Barcelona convertido en una celebridad mundial después de haber ganado el premio Nobel por sus aportaciones a la física teórica y por el descubrimiento de la ley del efecto fotoeléctrico, calificándolo la prensa como el Newton del siglo XX y comparándolo con los grandes genios universales Galileo y Copérnico.

Como anécdota, cuando el físico alemán llegó a la estación de tren de Barcelona no había nadie para recibirle. Se había olvidado avisar en qué tren llegaba por lo que tuvo que pasar la noche junto a su esposa en una pequeña pensión y no en la habitación del hotel Ritz que tenía reservada.

El científico no quiso abandonar Barcelona sin visitar la sede del sindicato anarquista CNT donde se reunió con el dirigente anarcosindicalista Ángel Pestaña, fundador del Partido Sindicalista y diputado en Cortes Generales por la provincia de Cádiz.

La sala de la CNT estaba llena de obreros que ya habían oído hablar del compromiso social del científico y no quisieron perderse la visita ni sus declaraciones. El científico hizo un elogio a los obreros catalanes señalando que ellos eran revolucionarios de la calle y él de la ciencia y apuntó que las cuestiones sociales y el movimiento obrero le preocupaban muchísimo.

Nota: Recién iniciada la contienda fraticida, la CNT incautó el lujoso Hotel Ritz a sus propietarios y convirtió sus ostentosos salones en un bullicioso comedor social, renombrado con el modernísimo nombre de Gastronomic nº1.