En el sector de l’informàtica i les telecomunicacions la mobilitat dels treballadors és de facto una victòria patronal, ja tenen a la classe obrera dividida, i amb prou feines es coneixen i tenen temps de relacionar-se i organitzar-se, sense sindicalisme, sense experiències de classe, etc.

Amb aquest panorama l’acomiadament lliure, la cessió il·legal de treballadors consentida entre altres indefensions d’aquest sector i que són fruit de la reforma laboral. És la situació ideal per els empresaris.

En aquest context, des del SOV de Barcelona us informem del conflicte obert entre el nostre sindicat i l’ empresa Ómada Interactiva, establerta a la nostra ciutat. Ómada Interactiva ha acomiadat a un treballador per la seva activitat sindical, el treballador va sol·licitar les hores de formació que consten al conveni col.lectiu i l’empresa s’hi va negar. El treballador va informar a l’empresa de la seva afiliació a la CNT, amb la corresponent taula reivindicativa. Després d’aquest fet i just l’endemà estava acomiadat.

Aquest fet, és un clar exemple de repressió davant d’un gest de consciencia sindical, una empresa 2.0 una més de les startups “bonrollista” on la hipocresia arriba a ser escandalosa entre treballadors i empresaris a uns nivells indignes i detestables.

El treballador havia canviat de lloc de residència per aquesta feina, portava poc temps treballant i ni per un segon l’empresa ho va tenir en compte. L’únic que van deixar prou clar és que si estàs afiliat a un sindicat com la CNT al dia següent fora! Al carrer! I aquí no passa absolutament res.

A la CNT pensem que SÍ QUE PASSA, es creen climes d’incertesa a l’empresa, un treballador sense salari per subsistir i tot el que porta afegit una acció com aquesta: indefensió, inseguretat, degradació en la seva professió i es crea un precedent per si algú mes vol afiliar-se a qualsevol sindicat per defensar els seus drets, per defensar el que es seu!

A l’ empresa només se li havia demanat el compliment d’el conveni col·lectiu en el tema de formació per complir amb els objectius econòmics, sense arribar a hores extres, ni sobre esforços.

CNT de Barcelona es va solidaritzar immediatament amb piquets per informar treballadores i veïns del que passava. I es va anar a conciliació sense arribar a cap acord.

Des de la CNT de Barcelona, pensem que la recuperació de la dignitat del treballador passa per la denúncia política del succeït, sol.licitant la readmissió immediata!